zondag 3 maart 2013

Toyo Shibata

Vorig jaar ontdekte ik de poëzie van Toyo Shibata en werd meteen getroffen.
Op 99-jarige leeftijd je debuut maken als dichteres!
Haar simpele verzen raken me in hoofd en hart.
Haar moed en levenslust geven me energie.
Vandaag lees ik dat ze nog een bundel heeft gemaakt. Joepie!
En dat ze begin dit jaar overleden is, 101 jaar oud.
"Haar dood kwam rustig en zonder pijn", zo wordt haar zoon geciteerd.

Mevrouw Shibata, het ga u goed en dank u wel!

--

Toyo Shibata - Geef de moed niet op

Kom, slaak geen zucht
omdat het even tegenzit

De zonneschijn en de bries
kiezen geen partij

Dromen
staat iedereen vrij

Tegenspoed
ik heb het gekend
maar ben blij dat ik heb geleefd

Ook jij mag de moed niet opgeven

--

Meer info op de site van uitgeverij Lebowski

Geen opmerkingen:

Een reactie posten